Od stycznia 2019 r. zmieniają się zasady wypłaty wynagrodzenia za pracę. Podstawową formą wypłaty wynagrodzenia będzie przelew na rachunek bankowy.
Wypłata w formie gotówkowej będzie możliwa tylko wtedy, gdy pracownik złoży pisemny wniosek w tej sprawie.
Do 21 stycznia 2019 r. pracodawca powinien poinformować pracowników, którzy otrzymują wynagrodzenie w gotówce o obowiązku:
Pracownik w ciągu 7 dni od otrzymania informacji powinien przekazać numer rachunku lub wniosek pracodawcy.
Przelewu na rachunek pracownika należy dokonać w takim terminie, aby pieniądze pojawiły się na tym rachunku najpóźniej w dniu określonym jako termin wypłaty wynagrodzenia. Samo zlecenie przelewu w tym terminie nie jest wystarczające do uznania, że wypłata została dokonana terminowo.
Zadzwoń do nas
Napisz do nas
Zakres Usług
KPiR
Kadry i Płace
Księgi rachunkowe
Wsparcie w założeniu firmy